Training Merk in Zicht

Training Merk in Zicht

Hoe word je zichtbaar en aantrekkelijk voor jouw potentiële klant?
Potentiële klant
Ken je potentiële klant
Van doelgroep naar klant

De tijd van je doelgroep is schaars. Je hebt te maken met concurrentie. Dus het is niet makkelijk de aandacht te trekken als zelfstandig ondernemer. En dan ook nog eens tussen andere ondernemers die iets gelijkends aanbieden.

Dus hoe zorg je ervoor dat je de aandacht trekt van jouw potentiële klant?

 

Stap in de wereld van je klant

Dan moet je eerst goed voor ogen hebben wie dat is en hoe je hem of haar kunt bereiken. Dat gaat over de mindset van je klant.

Hoe beter jij snapt wat er speelt bij de potentiële klant, hoe beter jij hem of haar daarmee kunt helpen. Op het moment dat hij die informatie nodig heeft… én op de plek waar het opvalt voor diegene. Doorlopend doelgroeponderzoek en doelgroepanalyse helpen je daarbij.

Focus dus alleen op de activiteiten waar je doelgroep ook echt tijd aan wil besteden. Dat maakt het voor jou veel makkelijker communiceren en dat scheelt tijd en frustratie.

Potentiële klant
Help je doelgroep te kiezen | voor jouw merk
Merk in Zicht
De juiste media

Kies de mediakanalen waar jouw boodschap in ieder geval een kans heeft gezien te worden door je potentiële klant. En een belangrijke mantra hierbij, is: “De kracht van de herhaling’. Dus communiceer. Meerdere malen en op meerdere plekken. We spreken dan over een campagne.

Sociale media zijn hip en het lijkt alsof dáár alles gebeurt. Maar de ene persoon zit misschien dagelijks op Instagram, terwijl de andere persoon misschien liever een tijdschrift in handen heeft. De één houdt van video’s kijken en de ander houdt van lezen. Er is meer mogelijk dan alleen via tekst en alleen via sociale media communiceren.

 

Focus

Werken vanuit een focus geeft rust. Rust in het plannen van je activiteiten en daarmee rust in je hoofd. Dit bereik je door na te denken over wat je wilt bereiken; Je doelen.

Dat vergeten sommige ondernemers nog wel eens. De activiteiten die je uitzet om je naam onder de aandacht te brengen van mensen die nog nooit van jou gehoord hebben, zijn anders dan wanneer je focust op het vol krijgen van je training of meer boekingen in je agenda.

En deze focus zet je in op meerdere dimensies:

► Focus op de activiteiten waar je doelgroep tijd aan wil besteden.

► Focus op de dingen die bij jou passen.

► Focus op wat je wilt bereiken.

 

Focus op de activiteiten die er toe doen
Groei buiten comfortzone
Stap uit je comfortzone
Ga voor groei

Je kunt dit uitbesteden, maar zelf doen is veel leuker. In mijn trainingen leer ik je hoe je dit doet en je gaat daar direct actief mee aan de slag samen met andere ondernemers. Je werkt aan verschillende opdrachten. Soms samen, soms individueel.

Af en toe laat ik je wellicht buiten je comfortzone stappen, want juist dáar liggen kansen voor groei.

Tijdens deze training gaan we in op:

⇒ Wie is mijn klant?

⇒ Hoe help ik mijn klant (voor mij) te kiezen?

⇒ Wat wil ik bereiken?

⇒ Hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?

 | Van doelgroep naar klant (doelgroeponderzoek en doelgroepsegmentatie)

| Op naar een simpele en heldere boodschap, daar houdt ons brein van.

| Doelen op lange en korte termijn. Help je bedrijf een stap verder.

| Marketingcommunicatie. Waar zit je klant, maar ook: Wat past bij jou?

Na afloop heb je een concreet plan. Je besteedt je tijd aan dingen die er toe doen én die je zelf ook leuk vindt.

Training doelgroep naar klant
Training Merk in Zicht

Voor wie?

Voor ondernemers met een creatieve inslag en die écht aan de slag willen gaan met hun merk. Dat betekent niet dat je zelf heel creatief hoeft te zijn. Het gaat om creatief denken. Je kijkt naar je eigen situatie vanuit een nieuw perspectief. Soms met een -voor jou- out-of-the-box methode. Je staat open voor nieuwe dingen. Je gaat er 100% voor.

Let op de ingangseisen:

Voor ondernemers

⇒ Je hebt al met klanten gewerkt, zodat je hun feedback kunt vragen.

⇒Je gaat er 100% voor, zodat je eruit kunt halen wat erin zit.

 

Wat, waar en wanneer?

Duur: Deze training bestaat uit 4 dagdelen.

Data: Voor de eerstvolgende training staan er op dit moment 2 ochtenden vast: 14 en 21 januari van 09.30 – 13.30 uur. De volgende dagdelen worden in overleg ingepland na de eerste sessie.

Mocht je op deze data niet kunnen, maar je wilt wel meedoen, reserveer dan alvast een plek voor een volgende training. Stuur een bericht via mail en ik zet je op de wachtlijst: info@merk-inzicht.nl.

Deelnemers: Vanwege Covid wordt deze training georganiseerd vanaf mijn (zeer grote)  koffietafel met een heel klein groepje. Voor deze koffietafeltraining houd ik een maximum van 3 mensen aan. De overige trainingen gaan door bij minimaal 4 deelnemers en maximaal 10.

Investering: Vier keer vier uren training. Na elke training ga je actief aan de slag met verschillende opdrachten. Deze koffietafeltraining kan gevolgd worden voor een speciale kerstprijs van € 250,- excl. BTW.

Inclusief : Materialen, koffie/thee (met wat lekkers). Uiteraard ben ik ook bereikbaar voor vragen tussendoor. Dat regelen we online via een groepsessie.

Heb je nog vragen? Ook dat kan via de mail, ik mail of bel je terug: info@merk-inzicht.nl

Of bel direct: 06 4058 3619 [spreek je naam en telefoonnummer in, mocht ik niet kunnen opnemen]

Wie is je trainer?

Reacties van eerdere deelnemers op de trainer

‘Heel verrassend qua uitkomst. Dit was een opdracht die voor mij heel verhelderend was, zonder dat ik wist wat ik aan het doen was. Echt een eye-opener.

Ik heb je ervaren als enthousiast, overtuigd, met oog voor individuele zaken. Ik zie tijdens de training jouw passie voor dit onderwerp. Alles was goed voorbereid en goed verzorgd.’ | Carol

 

Reacties van eerdere deelnemers op de trainer

‘Ik houd van je Rotterdamse humor en directheid. Ben vooral jezelf!’ | Carin

Reacties zijn gesloten.