Van idee naar sterk merk (voor starters)

Training Personal Branding voor startende ondernemers

Van idee naar sterk merk​

Merkinzicht
Van vele ideeën naar focus naar een sterk merk

De training ‘Van idee naar sterk merk’ is een investering in je bedrijfsidee.

⇒ Ja, er zijn klanten die op jou en je expertise zitten te wachten, ook als er al andere aanbieders zijn, jij doet dat op je eigen manier.

⇒ Ja, je kunt nu al aan de slag met een klein aanbod. Het hoeft niet in één keer een compleet dienstenpakket te zijn. Ik leer je kleiner te denken.

⇒ Ja, na deze training heb je de basis voor je eigen zogeheten brand-book

⇒ Nee, je hoeft geen expert te zijn in marketing of socialmedia-activiteiten om te starten.

⇒ Ja, na deze training weet je waar je moet starten, heb je een stappenplan, weet je op wie je je gaat richten en hoe. Je bent geïnspireerd en kunt aan de slag om  jouw doelen te halen.

Vaak krijg ik te horen dat start-ups en ondernemers het moeilijk vinden zich onderscheidend in de markt te zetten (=positioneren), want hoe doe je dat als er ook al andere aanbieders zijn?

Wat je je moet realiseren is dat iedereen zaken op geheel eigen wijze aanpakt. En dat is het mooie. Je hoeft namelijk alleen maar op te vallen voor mensen die bij jou passen.

Dus opvallen tussen andere ondernemers doe je vanuit je eigen merkidentiteit, jouw kracht en passie en waar je voor staat. Bij Personal Branding gaat het erom dat je jezelf uniek en authentiek in de markt zet. Hoe je wilt dat mensen je onthouden. Dat kan je uitbesteden, maar zelf doen is veel leuker!

Omdat we tijdens deze actieve sessies ingaan op wat jou motiveert en wat je drijfveren zijn, is de training interessant voor zowel starters als ondernemers. De basis is hetzelfde. Elk programma heeft echter nuanceverschillen. Ik houd daarbij rekening met het doel van de training. Je volgt de training dus vooral samen met andere startende ondernemers.

Training - Van idee naar sterk merk

Van Merkinzicht ..

Mijn trainingen zijn erop gericht dat je zelf leert wat personal branding is en daar vervolgens actief mee aan de slag gaat. Ondersteunende theorie wordt afgewisseld met doen. We switchen van de linkerhersenhelft (ratio) naar de rechter (intuïtie en creativiteit). 

Je gaat naar huis met een blauwdruk van jouw personal brand en een focus voor verdere activiteiten. Dit is je merkinzicht, de basis van je merk. Je hebt dit nodig om richting te geven aan je bedrijvigheid, aan de keuzes die je maakt. Concrete output:

⇒ Welke kant ga ik op? [Missie, visie, doelen]

⇒ Welke waarden passen [nu]  het beste bij mij?

⇒ Wat is mijn positionering? [hoe onderscheid ik me van anderen]

⇒ Wat is mijn belofte? Wat beloof ik mijn klant?

⇒ Welke stappen ga ik nu en straks ondernemen?

 

.. naar Merk in Zicht​

Je hebt dit ook nodig voor alle ondersteunende activiteiten om jouw merk aan de buitenwereld te laten zien. Hoe zet jij je Merk in Zicht. Je ziet kansen je anders te profileren. Concrete output:

⇒ Welke activiteiten zet ik nu in [welke activiteiten doe ik het liefste en geven voldoening]

⇒ Welke activiteiten doe ik niet [wat kost energie, waar zeg ik ‘nee’ tegen]

⇒ Hoe vertaal ik mijn merk naar beeld [denk aan huisstijl, tone-of-voice, pitches, ..]

⇒ Je krijgt inspiratie over hoe jij je aan de buitenwereld laat zien, zowel online (denk aan website, sociale media), als offline. 

⇒ Je bent je bewust van het belang van branding en wordt enthousiast van de activiteiten* die je gaat uitzetten.

* Wil je als ondernemer bepaalde activiteiten uitbesteden? Zoals het maken van een website, een professionele fotoshoot,  je socialmedia-kanalen bijhouden, etc.? Dan is deze blauwdruk van jouw personal brand de basis die je nodig hebt. Een goede fotograaf of websitebouwer zal altijd naar jouw merk vragen en naar wat je wilt uitstralen.

Meerwaarde
Van binnen naar buiten
Profilering
Welke kant van jezelf laat je
aan de buitenwereld zien?

Tweedaagse training

Intake

Vooraf vraag ik je wat je motivatie is, wat je wilt leren en wat je verwachtingen zijn.

Dag 1: Merkinzicht – Wie ben ik, waar sta ik voor en waar ga ik voor?

Je bent je bewust van het belang van branding (en je vindt dit nog leuk ook). Je gaat naar huis met een blauwdruk van jouw personal brand. We kijken hier naar jouw passie en drijfveren en – uiteraard – naar hoe jij belangrijk kunt zijn voor anderen.

Er gebeurt altijd heel veel op zo’n dag… van ‘aha’-momenten tot nieuwe ideeën. Er is even tijd nodig om dat te verwerken. Daarnaast krijg je als deelnemers een thuisopdracht mee die te maken heeft met je imago. De tweede trainingsdag vindt zo’n 3- 4 weken later plaats.

 

Dag 2: Merk in Zicht – Wat laat je zien, aan wie en hoe?

Je gaat naar huis met nieuwe inspiratie en ideeën over hoe jij je aan de buitenwereld laat zien. We gaan in op je huisstijl, een brand-book en input voor marketingcommunicatie-uitingen. Maar het gaat niet alleen daarom. Mensen krijgen soms ook ideeën om het op een heel andere wijze te doen, een geheel eigen-wijze.

Het resultaat is het belangrijkste. Het weergegeven programma kan iets afwijken, omdat de oefeningen en de groepsdynamiek dynamisch van aard zijn. Bij de opzet en het verloop van de training houd ik rekening met de intakes en wat er tijdens de training gebeurt en ontstaat.

 

Investering

Duur :

Twee dagen van 10.00 uur – ca 16.30

Inzet :

Ik zet jou actief aan het werk in deze intensieve en creatieve training. Wat je nodig hebt is een actieve en open houding, open staan voor samenwerking, naar jezelf luisteren, nieuwsgierigheid en een dosis plezier. Jij bent zelf aan zet!

Investering :

975,- euro excl BTW

Inclusief :

Materialen, koffie/thee (met wat lekkers) en lunch én incl. 1,5 uur inspiratiesessie / coachingsgesprek t.w.v. 157,50

Dit gesprek vindt plaats op afspraak, tussen de twee trainingsdagen in of er na. Uiteraard ben ik ook bereikbaar voor vragen tussendoor.

Versterk je merk
Personal Branding voor editor
Voor coaches en trainers en anders helpers
Personal Branding voor designer
Voor makers; designers/ vormgevers, kunstenaars, schrijvers, ontwikkelaars, ..

Voor wie?

Voor ondernemers met een creatieve inslag die écht aan de slag willen gaan met hun ideeën en ze om willen zetten naar concrete stappen. Bedenkers, helpers, ontwikkelaars en andere creatievelingen.

Dat betekent niet dat je zelf heel creatief hoeft te zijn. Het gaat om creatief denken. Je kijkt naar je eigen situatie vanuit een nieuw perspectief. Soms met een -voor jou- out-of-the-box methode. Je staat open voor nieuwe dingen.

 

En verder ..

Aantal deelnemers :

Min. / Max. 4 – 8  [er is voldoende ruimte om 1.5 meter afstand te houden]

Locatie :

De trainingen worden gegeven in regio Hoekschewaard / Barendrecht. De exacte locatie wordt ca 3 / 4 weken voor de startdatum bepaald.

To brand or not to brand ..
That's not even the question

Merkinzicht
Hoe onderscheid jij je?

Data

De trainingen vinden plaats op een dinsdag of vrijdag. Intussen mogen we weer – yeah –  en staan de eerste trainingen al gepland.

Wil jij erbij zijn? Stuur een bericht via mail en ik zet je op de wachtlijst: info@merk-inzicht.nl

Heb je nog vragen? Ook dat kan via de mail, ik mail of bel je terug.

Of bel direct: 06 4058 3619 [spreek je naam en telefoonnummer in, mocht ik niet kunnen opnemen]

Wie is je trainer?

Reacties zijn gesloten.