Over mij

Merketeer, trainer en coach

Ik neem je mee op een ontdekkingsreis

door je rationele en creatieve brein

Inge Barkmeijer

Als merketeer pur sang, heb ik interesse in mensen en merken, in woord en beeld. Ik ga daarvan uit van de werking van het brein, culturele verschillen, reclamepsychologie en doelgroepdenken. En altijd vanuit de laatste trends en ontwikkelingen in ons consumentengedrag.

 

Als trainer wordt mijn Rotterdamse no-nonsense mentaliteit zichtbaar: “schouders eronder!” Of “niet lullen maar poetsen’. Dat wil zeggen dat ik je actief aan het werk zet. Maar altijd vanuit een creatieve invalshoek. Ik werk vanuit woord en beeld, vanuit de analyse, maar ook vanuit creatief denken. Soms betekent dat wellicht dat ik je uit je comfortzone haal. Maar juist daar komen vaak de mooiste ideeën uit.

Als coach heb ik een ontdekkende stijl. Ik stel (soms moeilijke) vragen om jouw authentieke kracht te vinden. Ik begeleid je in het vinden van ideeën of oplossingen die voor jou werken. Want eigenlijk zitten die ideeën en antwoorden al in je. Je moet er alleen af en toe even bij stilstaan om ze boven tafel te krijgen.

 

Ik heb meer dan 25 jaar ervaring met marketingdenken. Marketeers hebben wel eens te maken met vooroordelen. Maar je wilt als ondernemer toch andere mensen helpen. Je wilt mensen raken en aan het denken zetten?

Laat dan van je horen. Zonder je anders voor te doen dan je bent. Dat is waar het om gaat bij marketing. En dan wordt het ineens leuk, omdat je jouw expertise kunt inzetten en daardoor andere mensen ook verder helpt.

Mijn trainingen zijn erop gericht dat je zelf leert wat personal branding is en daar vervolgens mee aan de slag gaat. Ondersteunende theorie wordt afgewisseld met doen. Je gaat naar huis met een blauwdruk van jouw personal brand en een focus voor verdere activiteiten.

Wil je daarna als (startende) ondernemer activiteiten uitbesteden? Zoals het maken van een website, een professionele fotoshoot,  je huisstijl ontwikkelen, etc.? Dan is dit de basis die je nodig hebt, de basis van jouw merk.

Je leert, je voelt, je denkt en je doet.

Ik gebruik mijn kennis en kunde alleen om jou keuzes te laten maken die bij je passen. Ik maak die keuzes dus niet voor jou, dat doe je zelf.

Genoeg over mij dus. Meer over jou.

Merkinzicht en Merk in Zicht

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.